sobota

#35

Jako, że wczoraj obchodziliśmy ważne dla Polaków święto, więc nie sposób przy otaczających mnie flagach i podczas kazania w kościele(tak, ugiąłem swe pogańskie kolana, rzadko na nie padam, to był malutki wyjątek), zastanowić się jakie relacje panują między Polską, a Polakami.
W ciągu tego dnia nieraz przybliżany był mi zarys historyczny, przy czym sam mam jakąś wiedzę o historii Polski. Biorąc za to odpowiedzialność, mogę stwierdzić, że nasze korzenie, nasza przeszłość jest pełna krzywdy i odwagi z jaką stawaliśmy naprzeciw złu i z czego powinniśmy być dumni. Od dawna jesteśmy wystawiani na próbę, nasi przodkowie giną za wolność Polski, oraz innych krajów, spadają na nas represje, polskie kobiety, dzieci giną w obozach koncentracyjnych, śmiercią potworną, jak zwierzęta, nawet i gorzej bo nikt nie zasługuje na taki los jaki nas spotykał. Powinniśmy przez to chodzić dumni, to nie my mamy na rękach tyle krwi co nasi sąsiedzi, walczyliśmy ze złem, na które nie my byliśmy podatni lecz oni.
Często jednak nie potrafię być dumny, bo w środku zdycham z żalu, gdy widzę zachowanie niektórych Polaków, którzy śmią naigrywać się z swojego narodu. Zastanawiam czy oni wstydu nie mają, że gdy wcześnie potrafiliśmy żyć może nie w zgodzie, ale jednoczyć się w potrzebie i szanować i walczyć o Polskę, obecnie robimy sobie żałosne żarty. Dziś setki stron internetowych, na niskim poziomie, publikują rzeczy obrażające nas, nasz rząd(nie zapominajmy, że sami go wybieramy, więc jeżeli on jest obrażany, to my podwójnie) i robią to wszystko pod publikę. Potrafię zdzierżyć każdą modę, lecz plucie do własnego talerza, nie spodoba mi się nigdy.

7 komentarzy:

  1. za jaką partią jesteś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam jakiś wyklarowanych sympatii, nie mam do nich żadnego prawa, bo jak większość Polaków moja wiedza polityczna ogranicza się do tego co przeczytam w gazecie :)

      Usuń
    2. myślałem, że należysz do MD.

      Usuń
    3. Należę, ale to chyba nie jest, aż tak bardzo zobowiązujące :)

      Usuń
    4. czemu fakt, że wiedza polityczna ogranicza się do informacji z gazet ma oznaczać brak prawa do posiadania sympatii politycznych?

      a MD są stowarzyszeni z Platformą, więc chyba jednak masz wyklarowane sympatie. trochę to się kłóci z obchodzeniem 3 maja z flagą, a nie w różowych okularach. no ale cóż :)

      Usuń
  2. problemem jako Polaków jest to, że jesteśmy najbardziej zgranym narodem na świecie w trakcie wojen, kataklizmów, komuny itp. a kiedy mamy "pokój" jedyne co umiemy to flugac na siebie nawzajem.. nie rozumiem tez do końca naszej mentalności, ale historia i teraźniejszośc (i jak na razie przyszłośc) na to wskazuje :(

    OdpowiedzUsuń
  3. taka już martyrologia narodu polskiego. dawno nie pocierpieliśmy, to trzeba na rząd ponarzekać, obśmiać, bo przecież nadal jest źle, mogłoby być lepiej. powinno być lepiej. co to znaczy "lepiej", sami nie wiemy, ale halo, jesteśmy Polakami, tu nie może być dobrze... prawda? na co byśmy wtedy narzekali, sarkali i wyrażali swoje dosadne i wulgarne opinie? to my dzielnie śmiemy przyznawać się do bycia Polakami, czyn godzien podziwu. ot, nasza mentalność w tej "Ojczyźnie naszej św. ach chyba Przeklętej".

    OdpowiedzUsuń